logotype
MŪSŲ DRAUGAI




Lietuvos alus išgyvena rekordinį nuosmukį

Praėjusiais metais alaus rinka mažėjo 6,4 proc. Pasak bendrovės „Švyturys-Utenos alus“ generalinio direktoriaus Rolando Viršilo, parduoto alaus kiekiai – mažiausi per visą dešimtmetį. 2012 metais alaus buteliuose Lietuvoje buvo parduota 274 mln. litrų, pilstomo alaus – 11,3 mln. litrų.

Pasak R. Viršilo, pagrindinės smukimo priežastys yra nepalankūs orai, neauganti gyventojų perkamoji galia bei demografinės priežastys (emigracija, žemas gimstamumas ir emigracija).

„Alaus pardavimai labai priklauso nuo vasaros, geru oru galima parduoti dukart daugiau. Taip pat, nors atlyginimai ir augo, bet infliacija suvalgė tą augimą, taigi sumažėjo gyventojų perkamoji galia“, - kalbėjo „Švyturys-Utenos“ alus vadovas.

Dominuoja PET pakuotės

Praėjusiais metais stiklinėje taroje parduota 24,5 proc. viso alaus, skardinėse – 24,8 proc., o didžiausia dalis (50,7 proc.) vadinamuosiuose PET buteliuose. Pasak bendrovės „Švyturys-Utenos“ alus rinkodaros direktorės Aušros Vasiljevienės, neigiamos PET butelių populiarumo tendencijos išlieka.


„Norime tikėti, kad alus stiklinėje taroje pasiekė rekordines žemumas. Tuo tarpu skardinių pakuočių augimas nekelia nuostabos, nes tokios tendencijos vyrauja ir visoje Europoje ar visame pasaulyje“, - komentavo ji.

Kalbėdama apie sidro rinką. A.Vasiljevienė teigė, kad praėjusiais metais šio gėrimo pardavimai krito 3,8 proc. Iš viso 2012 metais buvo parduota 13,6 mln. litrų sidro, o vidutiniškai vienas gyventojas suvartojo apie 4,7 litrus. Daugiausiai sidro suvartojama Didžiojoje Britanijoje – po 15,6 litrus.

„Lygindami su Europa galima teigti, kad esame ne tik alaus, bet ir sidro šalis, nes Europoje pagal vidutinį sidro suvartojimą užimame 3-4 vietą“, - pasakojo A. Vasiljevienė.

Daugiau kaip 80 proc. sidro Lietuvoje suvartojama PET pakuotėje. Pasak, A. Vasiljevienės, tai – unikalus rodiklis, nes net ir kaimyninėse Baltijos šalyse šios pakuotės populiarumas nėra toks didelis. Tuo tarpu pasaulinėje rinkoje sidras PET pakuotėse sudaro vos 11 proc. visos rinkos.

„Pasaulinės tendencijos rodo, kad sidro rinkoje auga butelio taros, o PET krenta. Lietuvoje šios tendencijos priešingos“, - nuogąstavo „Švyturys-Utenos alus“ rinkodaros direktorė.

Anot jos, galime pasidžiaugti, kad vidutinis mineralinio vandens suvartojimas, lyginant su Šiaurės valstybėmis, yra didžiausiais. Lietuvoje vienas gyventojas per metus vidutiniškai išgeria po 45,8 litrus mineralinio vandens. „Pagrindinė to priežastis – didelė konkurencija vandens rinkoje, dėl ko mineralinio vandens kainos yra vienos žemiausių“, - komentavo A. Vasiljevienė.

Dėmesys į užsienio rinkas

Nuo sausio 1 dienos Lietuvoje įsigaliojo įstatymas, apribojęs pakuotės dydį bei alaus stiprumą. R. Viršilo teigimu, per pirmąjį mėnesį, lyginant su praėjusių metų laikotarpiu, alaus rinka krito 14,6 proc., tačiau naujų įstatymų įtaka šiam nuosmukiui nebuvo tokia didelė kaip buvo tikėtasi.

„Pokyčiai rinkoje vyksta ne dėl pakuotės ir stiprumo ribojimų, bet dėl kainodaros. Neturime pagrindo teigti, kad vartotojas nuo stipraus alaus perbėgo prie stipraus vyno“, - komentavo R. Viršilas.

Bendrovė „Švyturys-Utenos alus“ 2012 metais pardavė 171,2 mln. litrų alaus ir kitų gėrimų. Įmonės apyvarta pernai siekė 428 mln. litų, arba 3 proc. daugiau nei 2011-aisiais. Kompanijos vadovai prognozuoja, kad dėl naujų įstatymų šalies alaus rinka šiais metais gali smukti 3,6 proc., tad aludariai pelno sieks užsienio rinkose.

„Planuojame, kad apyvartos augs, bet vietinėje rinkoje tai pasiekti bus sunku. Pagrindinis šių metų akcentas bus eksportas. Gretutinėse rinkose dėsime tiek pat pastangų kaip ir vietos rinkoje“, - pasakojo R. Viršilas.

Šaltinis: ekonomika.lt

 

Komentuoti

Security code
Atnaujinti