logotype
MŪSŲ DRAUGAI




„BVRG Burson-Marsteller“ tyrimas“: geriausią reputaciją turi „Maxima LT“, Švyturys-Utenos alus“ ir „Tele2“
Viešųjų ryšių ir komunikacijos konsultacijų agentūra „BVRG Burson-Marsteller“ kartu su rinkos tyrimų bendrove „Spinter tyrimai“ atliko trečiąjį Lietuvos bendrovių reputacijos tyrimą, kurio metu Lietuvos gyventojų buvo prašoma įvardinti geriausią reputaciją turinčias šalies įmones.

Šiemet geriausią reputaciją turinčią bendrovę Lietuvos gyventojai įvardijo mažmeninės prekybos tinklą „Maxima LT" (6 proc. respondentų), nors 2010 m. ši įmonė tarp reputacijos lyderių nepateko. „Maxima LT" visada buvo stiprus nacionalinis prekės ženklas, simbolizuojantis lietuvišką verslą, tačiau dėl LEO LT skandalų ir sunkmečiu pablogėjusio požiūrio į prekybos tinklus įmonės reputacija suprastėjo. Nuslūgus LEO LT peripetijoms ir atsigaunant šalies ekonomikai, „Maxima LT" reputacija visuomenės akyse pakilo", - tyrimo rezultatus komentavo Jonas Blinstrubas, „BVRG Burson-Marsteller" direktorius.

Kaip ir praėjusių metų tyrime, šiemet lyderių gretose išliko gėrimų gamintoja „Švyturys-Utenos alus" (5,4 proc.) ir mobiliojo ryšio bendrovė „Tele2" (4,5 proc.). 2010 m. tyrime geriausią reputaciją turėjusi  TEO LT šiemet liko šeštoje vietoje (3,5 proc.).

Lietuvos gyventojai šiemet tarp reputacijos lyderių paminėjo „GetJar" (8 vieta) ir „Fermentas" (11 vieta) - ankstesnių metų tyrimuose aukštųjų technologijų įmonės tarp geriausių nepatekdavo.

Paprašyti įvardinti geriausią reputaciją telekomunikacijų sektoriuje turinčią bendrovę, gyventojai paminėjo „Tele2" (23,1 proc.), „Bitė Lietuva" (21,2 proc.), „TEO LT" (20,3 proc.) ir „Omnitel" (20,0 proc.) Telekomunikacijų sektoriuje konkurencija yra įnirtinga, nėra aiškaus lyderio, todėl visų bendrovių reputacijos vertinimo rodikliai yra panašūs.

Finansinių paslaugų sektoriuje gyventojai linkę teigiamai vertinti lyderius. Sąrašo viršūnėje pirmauja komercinis bankas „Swedbank" (20,6 proc.) ir SEB (16,0 proc.), o tarp šių bankų įsiterpė didžiausia draudimo bendrovė „Lietuvos draudimas" (18 proc.).

Maisto ir gėrimų kategorijoje geriausią reputaciją turinti įmonė - „Švyturio-Utenos alus" (9,3 proc.), o toliau seka kita alaus gamintoja „Kalnapilio-Tauro grupė" (6,0 proc.). Pastaruoju metu maisto ir gėrimų rinkoje akivaizdi natūralumo tendencija - vartotojai linkę teigiamai vertinti ekologiškus, be „E" maisto priedų produktus. Tokią produkciją (alus, pienas) gaminančios bendrovės sulaukia ir geresnio institucinės reputacijos įvertinimo nei pvz. mėsos gamintojai.

Apie tyrimą
Lietuvos bendrovių reputacijos tyrimą šių metų balandžio mėnesį atliko rinkos tyrimų agentūra „Spinter tyrimai". Tyrimo metu buvo apklausti 1005 respondentai visoje Lietuvoje. Lietuvos bendrovių reputacijos tyrimas skirtas „BVRG Burson-Marsteller" komunikacijos projektų analizei, pasiūlymų klientams rengimui. Būdama vieno didžiausių tarptautinio viešųjų ryšių tinklo „Burson-Marsteller" dalimi ir bendradarbiaudama su tyrimų bendrove su „Penn, Schoen and Berland Associates", „BVRG Burson-Marsteller" remiasi „Evidence Based" metodologija ir klientams siūlo eilę komunikacijos tyrimų.

Kokia Lietuvos įmonė, Jūsų nuomone, Lietuvoje turi geriausią reputaciją? (%)

2010 m. %
1. TEO LT 7,1
2. Švyturys-Utenos alus 5,8
3. Tele2 5,0
4. Omnitel 4,2
5-6. Bitė Lietuva 4,0
5-6. SEB 3,5
N/N 28,8
Iš viso 100,0
2011 m. %
1. Maxima LT 6,0
2. Švyturys-Utenos alus 5,4
3. Tele2 4,5
4-5. Bitė Lietuva 4,0
4-5. IKI 4,0
6. TEO LT 3,5
N/N 17,7
Iš viso 100,0


Kokia Lietuvos maisto ir gėrimų gamybos bendrovė, Jūsų nuomone, Lietuvoje turi geriausią reputaciją? (%)

Švyturys-Utenos alus 9,3
Kalnapilio-Tauro grupė 6,0
Kraft Foods 5,2
Stumbras 4,7
Alita 4,6
Žemaitijos pienas 3,7
Vilniaus duona 3,5
Viči 3,1
Vilniaus degtinė 2,8
Nematekas 2,1
Pieno žvaigždės 2,0
Kita 27,8
N/N 25,5
Iš viso 100,0

Šaltinis: vz.lt

 

Komentuoti

Security code
Atnaujinti