logotype
OUR FRIENDS




Apie alų




"New York Times" Lietuvoje siūlo ragauti neįprasto alaus

„New York Times" paskelbė lankytinų vietų sąrašą visame pasaulyje. Šiame sąraše Lietuva atsidūrė 24-ioje vietoje. Mūsų valstybėje leidinys siūlo paragauti neįprastų rūšių alaus.

„Senajame pasaulyje visi gerai žinomi alaus keliai Belgijoje, Vokietijoje ir Čekijoje jau seniai praminti. Tačiau per pastaruosius keletą metų pasklido gandų apie nepastebėtą istorinį alų Lietuvoje", - rašo „New York Times".

Pasak leidinio, Lietuvos šiaurėje aplink Biržus yra įsikūrę nuo 50 iki 70 alaus bravorų, kurie gamina neįprastą, žemės aromato alų, naudodami kitose šalyse nežinomas technikas ir fermentuodami su alaus mielėmis, kurios yra visiškai kitokios nei daugumoje naudojamų bravorų.

 
10 alaus gamyklų, kurios dominuoja pasaulyje

Jeigu nebūtų lietuviško alaus (nes mes juk žinome, kad jis geriausias), tai ko prašytumėte įpilti bare? Guinness? Stella? Mineralinio vandens? Rinkodaros tyrimų kompanija „Millward Brown“ kasmet sudaro dešimtuką įmonių, kurios valdo alaus rinką pasaulyje.

Vertinant prekės ženklo vertę doleriais atsižvelgta į kompanijų esamą uždarbį, potencialių uždarbį ateityje ir prekės ženklo kokybę vartotojų akyse.

10. Beck's. Vokietija. Prekės ženklo vertė: 1.554 milijardo JAV dolerių.

9. Miller Lite. JAV. Prekės ženklo vertė: 2.313 milijardo JAV dolerių.

8. Brahma. Brazilija. Prekės ženklo vertė: 2.359 milijardo JAV dolerių.

7. Guinness. Airija. Prekės ženklo vertė: 4.044 milijardo JAV dolerių.

6. Stella Artois. Belgija. Prekės ženklo vertė: 4.529 milijardo JAV dolerių.

5. Skol. Brazilija. Prekės ženklo vertė: 4.698 milijardo JAV dolerių.

4. Corona. Meksika. Prekės ženklo vertė: 5.114 milijardo JAV dolerių.

3. Heineken. Nyderlandai. Prekės ženklo vertė: 6.058 milijardo JAV dolerių.

2. Budweiser. JAV. Prekės ženklo vertė: 7.514 milijardo JAV dolerių.

1. Bud Light. JAV. Prekės ženklo vertė: 8.368 milijardo JAV dolerių.

Šaltinis: 15min.lt

 
Kuo skiriasi alaus rūšys?

Lietuva – alaus mėgėjų šalis: maždaug pusė visų parduotų alkoholinių gėrimų yra alus, o jo daryklų skaičiumi tenkančiu vienam gyventojui kone prilygstame alaus kultūra garsėjančiai Vokietijai. Tačiau ar prilygstame jai išprusimu apie šį gėrimą? Dažnas alų skirsto tiesiog į šviesų ir tamsų, gamintojai vis dažniau ženklindami alų vartoja terminus „lager“ ir „ale“ – būtent tai ir yra pagrindinės dvi alaus atmainos. Kuo šios rūšys skiriasi? Plačiau apie tai pasakoja alaus someljė profesorius Linas Čekanavičius.

Alaus klasifikacijos išradėjo giminės šaknys – Lietuvoje

Alų, kaip ypatingos technologijos gėrimą, įvairios kultūros žino jau seniai. Tačiau tik XX amžiaus pabaigoje iš Lietuvos žydų (litvakų) kilęs britas Michaelas Jacksonas pasiūlė detalią alaus atmainų ir stilių klasifikaciją. Pagal ją, remiantis gamybos technologiją išskiriamos dvi pagrindinės alaus atmainos – apatinės ir paviršinės fermentacijos alus.

„Atsižvelgiant į šiuos gamybos būdus, alaus tipams suteikiami ir pavadinimai: lageris (lager) arba elis (ale), kurie savo ruožtu dar skirstomi į bent 30 skirtingų stilių – pagališvaizdą, stiprumą, mielių rūšį, panaudotas grūdų rūšis, kvapą, skonį, pojūtį burnoje, naudotus apynius, kitus ingredientus,“ – aiškina prof. Linas Čekanavičius.

 
„Gubernijos“ audituoti nuostoliai padidėjo iki 275,7 tūkst. litų

Šiaulių alaus darykla „Gubernija“ pernai patyrė 275,7 tūkst. litų neaudituotų grynųjų nuostolių, tuo tarpu anksčiau skelbta, kad įmonės neaudituoti grynieji nuostoliai pernai siekė 254,7 tūkst. litų.

Alaus daryklos valdyba sukauptus nuostolius, kurie siekia 15,734 mln. litų, siūlo perkelti į kitus finansinius metus. Dėl to bus sprendžiama balandžio 26 dieną vyksiančiame akcininkų susirinkime, per „Nasdaq Omx“ Vilniaus biržos informacinę sistemą pranešė „Gubernija“.

2010 metais „Gubernija“ buvo uždirbusi 681,9 tūkst. litų audituoto grynojo pelno, kuris akcininkų sprendimu buvo skirtas ankstesnių metų nuostoliams dengti.

Alaus daryklos akcininkams taip pat bus siūloma išrinkti bendrovę „Šiaulių pagautė“ 2012 metų finansinės atskaitomybės tikrinimui ir nustatyti jai 15 tūkst. litų (neįskaitant PVM) atlyginimą.

 
„Volfas Engelman“ stiprins savo pozicijas „premium“ alaus segmente

Per šiuos metus alaus mūsų šalyje bus parduotas panašus kiekis kaip ir praėjusiais metais, todėl bendra Lietuvos alaus rinka šiemet išliks stabili, prognozuoja alaus darykla „Volfas Engelman“, šiuo metu užimanti daugiau nei 12 proc. šalies rinkos.

Marius Horbačauskas, alaus daryklos generalinis direktoriaus, prognozuoja, kad per šiuos metus įmonės gaminamo alaus pardavimai didės 5 procentais, o didžiausią augimą, daugiau nei 30 proc., prognozuoja „premium“ segmento alaus prekės ženklui „Volfas Engelman“.


Bendrovei pasiekti užsibrėžtų tikslų, pasak M. Horbačausko, padės ir pristatomos naujienos – „Bravoro pinta“ ir „Volfas Engelman Pilzeno“.

 
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next > End >>

Page 4 of 16