logotype
OUR FRIENDS




Apie alų




Aludariai „gyvo“ alaus neketina atsisakyti

Aludariai neketina atsisakyti šalies institucijoms neįtikusio termino „gyvas“ alus. Šį žodį Lietuvos aludarių gildija tikisi įrašyti į alaus gamybos reglamentą. Tuo metu dėl žodžio „šviežias“ naudojimo kiekvienas gamintojas spręs savo nuožiūra.

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba ir Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas uždraudė alų vadinti „gyvu“ ar „šviežiu“, nes frazėse „gyvas alus“ ir „šviežias alus“ pateikta informacija yra neadekvati alkoholinio gėrimo poveikiui žmogaus organizmui.

Pasak departamento, alaus ženklinimo etiketėje ir reklamoje naudoti teiginius, kurie nėra apibrėžti Alaus apibūdinimo, gamybos ir prekinio pateikimo techniniame reglamente, ir tokiu būdu pateikti neteisingą ir klaidinančią informaciją apie alkoholinius gėrimus, yra draudžiama.

 
Alaus vartojimas kasmet augs 3 procentais

Per ateinančius penkerius metus  alaus vartojimas Lietuvoje toliau augs vidutiniškai apie 3 proc. kasmet, prognozuoja strateginių rinkos tyrimų bendrovė „Euromonitor International“. Teigiama, jog populiariausiu alumi ir toliau išliks šviesusis alus, tačiau augs ir nealkoholinio bei mažai alkoholio turinčio alaus rinka.

Rinkos analitikai pastebi, kad pastaraisiais  metais Lietuvoje padidėjo silpnesnių alkoholinių gėrimų bei silpnesnio alaus paklausa. Pasak „Euromonitor International“ rinkos analitikės Robertos Kniuipytės, tai lėmė kelios priežastys. Viena jų – dėl mažesnių valstybės nustatytų akcizų silpnam alui gamintojai pradėjo siūlyti vis daugiau šios rūšies produktų, investuoti į jų populiarinimą, taip skatindami ir vartojimą.

Analitikai pažymi, kad  vis daugiau alaus gamintojų pradeda orientuotis į moteris, kurdami naujas silpnesnio alaus bei alaus kokteilių receptūras. Todėl per pastaruosius penkerius metus alaus kokteilių rinka išaugo 6 procentais, o iki 2016-ųjų metų turėtų augti dar 2 procentais.

Nepaisant to, kad suvartojamo alaus stiprumas mažėja, nealkoholinis alus Lietuvoje išlieka mažai populiarus ir sudaro tik 1 proc. visų alaus pardavimų kiekio.

Šaltinis: iq.lt

 
Alų „gyvu“ nebus galima vadinti

Aludarių ir alaus vartotojų pastaruoju metu pamėgtas gyvu arba šviežiu vadinamas alus nebegalės būti siūlomas pirkėjams. Bent jau ne tokiu pavadinimu.

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba bei Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas Lietuvos aludarių gildiją ir Lietuvos smulkiųjų aludarių asociaciją informavo, kad alaus ženklinimo etiketėse ir reklamoje vartoti teiginius, kurie nėra apibrėžti reglamento nuostatomis, draudžiama, penktadienį rašo dienraščiai „Kauno diena“, „Vilniaus diena“ ir „Verslo žinios“.

 
Lietuviai alų renkasi dėmesingiau nei banką

Vertinant šalies gyventojų lojalumą alaus gamintojams ir jų produkcijai, matyti, kad net 96 proc. lietuvių yra prisirišę prie vieno gamintojo ir 78 proc. prie vieno prekės ženklo, rodo rinkos tyrimų kompanijos TNS LT šių metų rugpjūtį atliktas tyrimas „States of Mind“.

„Tyrimo rezultatai rodo, kad mūsų šalies vartotojai, rinkdamiesi alų, itin didelį dėmesį skiria gamintojui, prekės ženklui ir jo įvaizdžiui. Įdomu tai, kad, lyginant su kitų prekių ir paslaugų vartojimo grupių tyrimais, alų lietuviai renkasi daug dėmesingiau negu, pavyzdžiui, banką ar prekybos centrą. Tam įtakos gali turėti ne tik gilios alaus gaminimo tradicijos Lietuvoje, bet ir tai, kad alus priskiriamas malonumo prekių kategorijai“, – teigia tyrimų bendrovės TNS LT rinkos tyrimų ekspertizės vadovė Daiva Plauškaitė.

 
Vokietijoje prasidėjo tradicinė alaus šventė „Oktoberfest”

Šeštadienį Vokietijos mieste Miunchene prasidėjo didžiausia pasaulyje alaus šventė – „Oktoberfest”.

Planuojama, kad į iki spalio 3 dienos vyksiančius šventės renginius suplauks daugiau nei 6 mln. lankytojų.

Praėjusiais metais „Oktoberfest” šventė 200 metų jubiliejų.

 
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next > End >>

Page 7 of 16