logotype
MŪSŲ DRAUGAI




„Švyturio“ stautas brandinamas ąžuolinėse škotiško viskio statinėse

Uostamiesčio aludariai imasi naujo iššūkio lietuviško alaus istorijoje: ąžuolinėse škotiško viskio „Bunnahabhain“ statinėse pradėtas brandinti stautas – labai tamsus, beveik juodos spalvos, salstelėjęs alus.

Rugpjūčio 29-ąją jau išfermentuotas ir praktiškai jau išlaikytas „Švyturio“ išvirtas stauto stiliaus alus supilstytas į 20 ąžuolo statinių, kuriose dar neseniai net 18 metų brendo viskis,  skirtas „Bunnahabhain 18 YO“ gamybai.

„Mintį brandinti alų viskio statinėse turėjau jau prieš keletą metų, tiesiog nebuvo tinkamas laikas. Dabar jau metas. Lietuvoje tai – naujiena, bet pasaulyje daroma, – komentuoja „Švyturio“ vyriausioji aludarė Džuljeta Armonienė. – Man, kaip aludarei, tai – didelis iššūkis, nes antrą kartą to paties nepakartosi. Drauge tai – ir sudėtinga, ir įdomu, ir brangu, juk antrą kartą į tas pačias statines alaus nebepilsi.“

 
„Vilkmergės alus“ tęsia tradicijas – vėl supirkinės apynius iš vietinių ūkininkų

„Vilkmergės alus“ tęsia tradicijas – kaip ir pernai, šiemet mažoji alaus darykla supirkinės šalies ūkininkų užaugintus šviežius apynius. Iš jų bus išvirtas ypatingas elio tipo „Jauno derliaus alus“. Naujas apynių derlius bus supirkinėjamas rugpjūtį-rugsėjį, o riboto leidimo „Jauno derliaus alaus“ mėgėjai galės paragauti jau spalio pabaigoje.

 
Lietuvos alus išgyvena rekordinį nuosmukį

Praėjusiais metais alaus rinka mažėjo 6,4 proc. Pasak bendrovės „Švyturys-Utenos alus“ generalinio direktoriaus Rolando Viršilo, parduoto alaus kiekiai – mažiausi per visą dešimtmetį. 2012 metais alaus buteliuose Lietuvoje buvo parduota 274 mln. litrų, pilstomo alaus – 11,3 mln. litrų.

Pasak R. Viršilo, pagrindinės smukimo priežastys yra nepalankūs orai, neauganti gyventojų perkamoji galia bei demografinės priežastys (emigracija, žemas gimstamumas ir emigracija).

„Alaus pardavimai labai priklauso nuo vasaros, geru oru galima parduoti dukart daugiau. Taip pat, nors atlyginimai ir augo, bet infliacija suvalgė tą augimą, taigi sumažėjo gyventojų perkamoji galia“, - kalbėjo „Švyturys-Utenos“ alus vadovas.

Dominuoja PET pakuotės

Praėjusiais metais stiklinėje taroje parduota 24,5 proc. viso alaus, skardinėse – 24,8 proc., o didžiausia dalis (50,7 proc.) vadinamuosiuose PET buteliuose. Pasak bendrovės „Švyturys-Utenos“ alus rinkodaros direktorės Aušros Vasiljevienės, neigiamos PET butelių populiarumo tendencijos išlieka.

 
Vyriškiausias alus su buliaus sėklidėmis

Alaus darykla iš Denverio (JAV) Wynkoop Brewing Company balandžio pirmąją pasidalino reklaminiu video, kuriame pristatė alaus su buliaus sėklidėmis gamybą ir degustaciją. Tuo metu klipas buvo tik pokštas. Tačiau šis pokštas atkreipė originalių alaus rūšių mėgėjų dėmesį, ir autoriams ėmė plaukti realūs tokio alaus užsakymai.

Toks buvo balandžio pirmosios video:

 
Alaus darykla prekiauja alumi šunims

Oregone, Bendo mieste esanti alaus darykla „Boneyard Brewery“ „Dawg Grog“ ėmė prekiauti alumi, skirtu keturkojams alaus mėgėjams.

Šį „sveiką ir maistingą skanėstą geriausiam keturkojui draugui“ galima patiekti vieną arba užpilti ant maisto.

Gėrimas gaminamas iš daržovių ir prieskonių – imbiero, cinamono, medaus.

Gaminti alaus gėrimą šunims sumanė daryklos degustatorius Danielis Keetonas. Jis tikina, kad paties augintinis šį alų tiesiog dievina, rašo orange.co.uk.

„Du neatskiriami Bendo miesto gyvenimo būdo atributai – alus ir šunys. Taigi sukurti kažką, taip puikiai juos abu susiejantį, buvo puiki idėja. Beje, dažniausiai žmonės į alaus skardinės etiketę žiūri keletą kartų ir pasiteirauja, ar jis tikrai skirtas šunims“, – kalbėjo miesto turistų centro atstovas.

Šaltinis: delfi.lt

 
"New York Times" Lietuvoje siūlo ragauti neįprasto alaus

„New York Times" paskelbė lankytinų vietų sąrašą visame pasaulyje. Šiame sąraše Lietuva atsidūrė 24-ioje vietoje. Mūsų valstybėje leidinys siūlo paragauti neįprastų rūšių alaus.

„Senajame pasaulyje visi gerai žinomi alaus keliai Belgijoje, Vokietijoje ir Čekijoje jau seniai praminti. Tačiau per pastaruosius keletą metų pasklido gandų apie nepastebėtą istorinį alų Lietuvoje", - rašo „New York Times".

Pasak leidinio, Lietuvos šiaurėje aplink Biržus yra įsikūrę nuo 50 iki 70 alaus bravorų, kurie gamina neįprastą, žemės aromato alų, naudodami kitose šalyse nežinomas technikas ir fermentuodami su alaus mielėmis, kurios yra visiškai kitokios nei daugumoje naudojamų bravorų.

 
10 alaus gamyklų, kurios dominuoja pasaulyje

Jeigu nebūtų lietuviško alaus (nes mes juk žinome, kad jis geriausias), tai ko prašytumėte įpilti bare? Guinness? Stella? Mineralinio vandens? Rinkodaros tyrimų kompanija „Millward Brown“ kasmet sudaro dešimtuką įmonių, kurios valdo alaus rinką pasaulyje.

Vertinant prekės ženklo vertę doleriais atsižvelgta į kompanijų esamą uždarbį, potencialių uždarbį ateityje ir prekės ženklo kokybę vartotojų akyse.

10. Beck's. Vokietija. Prekės ženklo vertė: 1.554 milijardo JAV dolerių.

9. Miller Lite. JAV. Prekės ženklo vertė: 2.313 milijardo JAV dolerių.

8. Brahma. Brazilija. Prekės ženklo vertė: 2.359 milijardo JAV dolerių.

7. Guinness. Airija. Prekės ženklo vertė: 4.044 milijardo JAV dolerių.

6. Stella Artois. Belgija. Prekės ženklo vertė: 4.529 milijardo JAV dolerių.

5. Skol. Brazilija. Prekės ženklo vertė: 4.698 milijardo JAV dolerių.

4. Corona. Meksika. Prekės ženklo vertė: 5.114 milijardo JAV dolerių.

3. Heineken. Nyderlandai. Prekės ženklo vertė: 6.058 milijardo JAV dolerių.

2. Budweiser. JAV. Prekės ženklo vertė: 7.514 milijardo JAV dolerių.

1. Bud Light. JAV. Prekės ženklo vertė: 8.368 milijardo JAV dolerių.

Šaltinis: 15min.lt

 
Kuo skiriasi alaus rūšys?

Lietuva – alaus mėgėjų šalis: maždaug pusė visų parduotų alkoholinių gėrimų yra alus, o jo daryklų skaičiumi tenkančiu vienam gyventojui kone prilygstame alaus kultūra garsėjančiai Vokietijai. Tačiau ar prilygstame jai išprusimu apie šį gėrimą? Dažnas alų skirsto tiesiog į šviesų ir tamsų, gamintojai vis dažniau ženklindami alų vartoja terminus „lager“ ir „ale“ – būtent tai ir yra pagrindinės dvi alaus atmainos. Kuo šios rūšys skiriasi? Plačiau apie tai pasakoja alaus someljė profesorius Linas Čekanavičius.

Alaus klasifikacijos išradėjo giminės šaknys – Lietuvoje

Alų, kaip ypatingos technologijos gėrimą, įvairios kultūros žino jau seniai. Tačiau tik XX amžiaus pabaigoje iš Lietuvos žydų (litvakų) kilęs britas Michaelas Jacksonas pasiūlė detalią alaus atmainų ir stilių klasifikaciją. Pagal ją, remiantis gamybos technologiją išskiriamos dvi pagrindinės alaus atmainos – apatinės ir paviršinės fermentacijos alus.

„Atsižvelgiant į šiuos gamybos būdus, alaus tipams suteikiami ir pavadinimai: lageris (lager) arba elis (ale), kurie savo ruožtu dar skirstomi į bent 30 skirtingų stilių – pagališvaizdą, stiprumą, mielių rūšį, panaudotas grūdų rūšis, kvapą, skonį, pojūtį burnoje, naudotus apynius, kitus ingredientus,“ – aiškina prof. Linas Čekanavičius.

 
„Gubernijos“ audituoti nuostoliai padidėjo iki 275,7 tūkst. litų

Šiaulių alaus darykla „Gubernija“ pernai patyrė 275,7 tūkst. litų neaudituotų grynųjų nuostolių, tuo tarpu anksčiau skelbta, kad įmonės neaudituoti grynieji nuostoliai pernai siekė 254,7 tūkst. litų.

Alaus daryklos valdyba sukauptus nuostolius, kurie siekia 15,734 mln. litų, siūlo perkelti į kitus finansinius metus. Dėl to bus sprendžiama balandžio 26 dieną vyksiančiame akcininkų susirinkime, per „Nasdaq Omx“ Vilniaus biržos informacinę sistemą pranešė „Gubernija“.

2010 metais „Gubernija“ buvo uždirbusi 681,9 tūkst. litų audituoto grynojo pelno, kuris akcininkų sprendimu buvo skirtas ankstesnių metų nuostoliams dengti.

Alaus daryklos akcininkams taip pat bus siūloma išrinkti bendrovę „Šiaulių pagautė“ 2012 metų finansinės atskaitomybės tikrinimui ir nustatyti jai 15 tūkst. litų (neįskaitant PVM) atlyginimą.

 
„Volfas Engelman“ stiprins savo pozicijas „premium“ alaus segmente

Per šiuos metus alaus mūsų šalyje bus parduotas panašus kiekis kaip ir praėjusiais metais, todėl bendra Lietuvos alaus rinka šiemet išliks stabili, prognozuoja alaus darykla „Volfas Engelman“, šiuo metu užimanti daugiau nei 12 proc. šalies rinkos.

Marius Horbačauskas, alaus daryklos generalinis direktoriaus, prognozuoja, kad per šiuos metus įmonės gaminamo alaus pardavimai didės 5 procentais, o didžiausią augimą, daugiau nei 30 proc., prognozuoja „premium“ segmento alaus prekės ženklui „Volfas Engelman“.


Bendrovei pasiekti užsibrėžtų tikslų, pasak M. Horbačausko, padės ir pristatomos naujienos – „Bravoro pinta“ ir „Volfas Engelman Pilzeno“.

 
<< Pradžia < Ankstesnis 1 2 3 4 5 6 7 8 Sekantis > Pabaiga >>

2 puslapis iš 8